- رعایت استانداردهای بسته بندی
- استفاده از تصاویر و نقشهای مختلف، زیبا و مرتبط با محتویات داخل بسته و محصول
- خلاقیت در طراحی بسته بندی
- توجه به هدف و مکانی که در آن عرضه میشود
- توجه به مخاطبین محصول که به طور قطع این گزینه بر روی طراحی ، رنگ بندی ، استحکام محصول تاثیرگذار است
- ارتباط طرح بسته بندی با محتویات محصول
- توجه به روانشناسی رنگ و تناسب هارمونی آنها در انتخاب رنگ بسته بندی
- سهولت حمل و انتقال محصول
- سهولت نگه داری از محصول
- سهولت باز کردن محصول
- عدم ضرورت درج متن یا عکس در کل فضای بسته بندی
- تحلیل مباحث اجتماعی و دیدگاه مخاطبین در رابطه با محصول و پیاده سازی نتیجه گیری در بسته بندی
- درج لوگوی مناسب بر روی بسته بندی
- طراحی طرح بسته بندی به گونه ای به یادماندنی انجام گیرد
- استفاده از متن جذاب، تاثیرگذار بر روی بسته بندی
- اهمیت تبلیغات و اصول تبلیغات در عرضه محصول