Wednesday - 2024 27 March چهارشنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۳
از لحاظ تاریخی، موفقیت در تجارت با یک فرمول ساده تعریف شده است:
یک مکان سودآور برای سبد خرید خود تضمین کنید.
برای جذب ترافیک بیشتر از رقیب خود بلندتر فریاد بزنید.
با هزینه کمتر کار کنید تا سود بیشتری به جیب بزنید.
در قرن بیست و یکم، دیگر به این سادگی نیست. برندهای بزرگ و پر سر و صدا اغلب نمی توانند با مصرف کنندگان مدرن ارتباط برقرار کنند. موقعیت فیزیکی می تواند بیشتر از اینکه یک موقعیت راحت باشد آزاردهنده باشد و یک فروشگاه کوچک را می توان با بودجه ناچیز و بدون موجودی اداره کرد.
این تغییر در طول همهگیری COVID-19 بیشتر شد، زیرا بخش خردهفروشی دچار آشفتگی بزرگی شد. یکی از عوارض جانبی غیرمنتظره رویدادهای ناگوار جهانی، رشد فروش دیجیتال بود:
فروشگاه های سنتی همه و همه دیر یا زود مجبور خواهند شد به عرصه وب پناه ببرند و محصولاتشون رو از طریق وب سایت به فروش برسونن، حتی مشاغل خدماتی نیز بزودی مشتری فیزیکی کمتری خواهند داشت و نیاز به ارائه خدمات اینترنتی پیدا میکنند، البته این اتفاق همین حالا هم افتاده و کمتر کسب و کاری رو در سطح شهر میبینیم که وب سایت یا پیج اینستاگرام نداشته باشد. بنابراین، یک مسیر عالی و آینده دار برای رشد کسب و کار، فروش از طریق وب سایت است.
چند برابر شدن درآمد، حقیقت یا دروغ؟
طبق تجربه ای که در فروش اینترنتی داشتم، با قاطعیت حقیقت این مسئله رو تایید میکنم، البته نه تحت هر شرایطی … طراحی سایت فروشگاهی و فروش از طریق وب، درآمد شما را چندین و چند برابر میکند به شکلی که دیگر آنچنان به فروش سنتی اهمیت نخواهید داد ولی این مورد نیازمند رعایت مسائلی است که در ادامه مفصل بیان خواهم کرد. با این حال، اگر به کسب و کارهای بزرگی که امروز با آنها سر و کار داریم دقت کنیم و سابقه کاری آنها را بررسی کنیم، برنامه کاملی از روند توسعه و رشدشان بدست میآوریم که میتواند الگوی مناسبی برای ما نیز باشد.
ریل گذاری یک کسب و کار موفق
در قدم اول، باید دقیقا فکر کنید و برای کسب و کارتان ریل گذاری کنید.
سعی کنید برنامه ریزی خود را برای آینده بسیار دقیق و با ریزترین نکات انجام دهید، چرا که از طرفی نظرات شما را به واقعیت نزدیکتر میکند و از سویی دیگر باعث خواهد شد برنامه کاملتری داشته باشید و بدانید در هر موقعیت از پروژه باید چه اقدامی انجام دهید. مشورت با صاحبین کسب و کارهای موفق، مشورت با ( مشاور کسب و کار ) استراتژیست من ها و طراحی استراتژی بلند مدت برای رشد و توسعه یا راه اندازی پروژه تان، شما را برای کسب موفقیت کمک خواهد کرد. در غیر این صورت نباید انتظار چند برابر شدن درآمد داشته باشید.
طراحی سایت فروشگاهی
حتما تا الآن با کسانی برخورد داشته اید که برای کسب و کار و فروشگاه خود سایت طراحی کرده اند ولی هیچ بازخوردی از آن نداشته اند، لازم است تاکید کنم، صرفا طراحی سایت فروشگاهی، شما را بیلگیتس نمیکند … مهم نوع نگاه شما و فعالیت هایی است که در فروشگاه اینترنتی تان خواهید کرد. بصورت کلی، مدیریت فروشگاه اینترنتی ۴ اصل اساسی دارد که در صورت رعایت، شما را به سمت موفقیت و کسب درآمد چند برابری سوق خواهد داد و عدم رعایت آنها نیز بجز وقت و هزینه ای که از شما سوزانده، چیزی برای شما نخواهد داشت.
قبل از مطالعه ۴ نکته زیر، باید بگویم، اگر تا الآن به دنبال دریافت اینماد نرفته اید، پس بی خیال متن زیر شوید. چرا که اولین مورد و مهم ترین مورد برای جذب خریدار، کسب اعتماد مشتری است. بنا بر این اگر هنوز به دنبال ای نماد نرفته اید، خیلی از بحث ما دور هستید. البته نگران نباشید. برای دریافت ای نماد کار خاصی لازم نیست انجام دهید. کافیه مقاله ” آموزش ۰ تا ۱۰۰ نحوه گرفتن اینماد ” را بخوانید.
اصل اول : صداقت در گفتار و رفتار
شما به عنوان مدیر یک فروشگاه باید در گفتار خود چه به صورت رودررو و یا تلفنی و یا حتی در صفحات سایت، باید اصل صداقت را رعایت کنید. بیایید نگاهی به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران و خاورمیانه بیاندازیم، دیجی کالا! صفحه مربوط به یکی از محصولاتش را باز کنید و به قسمت توضیحات محصول بروید، دیجیکالا اصل صداقت را به درستی رعایت کرده، برای اجناس فیک، برچسب غیراصل استفاده کرده و مشکلات هر محصول را هم به صورت کامل بیان کرده، بعلاوه حتی برای مشتریان، امکان نظردهی کامل و بیان نقاط ضعف و قوت را فراهم آورده، این برای مشتری مهم است که متوجه صداقت رفتار شما باشد تا بتواند بصورت کامل، به شما و فروشگاه شما اعتماد کند.
در قسمت دوم، صداقت در رفتار عملی است، که البته این مورد بسیار مهم تر از صداقت در گفتار هست، به معنی این است که در واقعیت به تعهداتی که در تبلیغات و در سایت به مشتریان دادهاید، پیابند باشید. این عاملی است که باعث خواهد شد در میان مشتریان و خریداران واقعی، اعتبار کسب کنید تا مشتریان قبلی شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی کنند، این بهترین تاثیر دا در جذب مشتری دارد. با رعایت اصل صداقت مشتریان و بازدیدکنندگان فروشگاه شما، خودشان برای شما بازاریابی میکنند.
اصل دوم : اینجا باید کمالگرا باشید
تا میتوانید برای بازدید کنندگان و مشتریان طرح های متنوع و ابزار های مقایسه ای و … فراهم کنید. هیچ وقت به خودتان نگویید ” … دیگه کافیه ” برای جذب مخاطب ، هیچوقت کافی نیست. استفاده از سرویس های پیامکی برای عضویت در سایت و در خرید و … به مخاطب شما حس امنیت و اطمینان خاطر بیشتری میدهد و باعث جلب اعتماد مشتری خواهد شد. فروشگاه اینترنتی شما باید از فرم ها و دکمه های پشتیبانی استفاده کند تا مشتری در هر لحظه ای بتواند با شما ارتباط برقرار کرده و سریع پاسخ بگیرد. کمالگرایی در خیلی جاها فقط شما را اذیت میکند ولی در این مسئله هر چه بیشتر بدنبال کمالگرایی باشید موفق تر خواهید بود. امکان بازگشت وجه، امکان پرداخت درب منزل، امکان عودت محصول و … همه و همه از دیگر ابزارهای جلب اعتماد مشتری هستند.
اصل سوم: همه چیز را بگویید
سعی نه، باید همه چیز را بدون کم و کاست، کامل و جامع بگویید. توضیحات و معرفی محصول باید به شکلی باشد که اگر شخص هیچ آشنایی با محصول ندارد بتواند محصول را کامل و با جزئیات تصور کند. بعلاوه تمام نقاط قوت و ضعف را بیان کنید. متاسفانه در میان مدیران فروش این فکر مسموم رایج است که ” بیان نقاط ضعف محصول، باعث پریدن مشتری میشود. ” این تصور کاملا غلط و اشتباه است. شما باید خطرات استفاده از محصولات، مشکلات، نقاظ ضعف و در کنار آن حقیقت را راجع به نکات مثبت، کاربرد ها، ویژگی ها، تقاط قوت و … بیان کنید.
خارج از قسمت محصول، باید بصورت دقیق و کامل، مقررات و روش قیمت گذاری، ارسال، عودت محصولات، تخفیف ها و … را بیان کنید و تمام مشخصات فروشگاه خود را نیز به صورت کامل بیان کنید. شفافیت شما با مشتری باعث جلب رضایت او و ایجاد حس اعتماد به فروشگاه شما خواهد شد.
اصل چهارم : زیبا فکر کنید
نباید تصورات خود را به سودهای کوتاه مدت محدود کنید، همیشه سعی کنید زیبا فکر کنید. در تمام دنیا، فقط شما هستید که با نام تجاری شخصی خود، ارائه محصولات و خدمات خاص خود را دارید، هرچه در ارائه خدمات کیفیت بالاتری را رعایت کنید، اثر آن به شما و برند شما برگشت داده خواهد شد. این تفکرات و سطح نگرش شما به کسب و کارتان است که از یک فروشگاه کوچک، بزرگترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه را میسازد. کتاب بخوانید و سعی کنید الگو های خوبی برای برنامه کاری و زندگی تان بیابید.
مدیریت فروشگاه اینترنتی با مدیر سایت است نه مدیر فروشگاه
مهمترین و اساسی ترین مورد در موفقیت و عدم موفقیت هر فروشگاه اینترنتی، مدیریت آن مجموعه است، عموما هر مجموعه فروشگاهی یک تیم یا یک نفر مدیر کل دارد که در بخش های مختلف تصمیم گیری میکند، در فروشگاه هایی که وب سایت فروشگاهی دارند ولی باید این مورد به شکلی دیگر انجام شود. باید مدیر بخش فروش اینترنتی مجذا از مدیریت مجموعه باشد، چرا که مدیریت یک فروشگاه اینترنتی نیاز به تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارد و یک مدیر در فروشگاه اینترنتی باید با وب سایت، سئو، تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ، هنر طراحی و … آشنایی کافی داشته باشد.
بهترین روش برای مدیریت فروشگاه های اینترنتی، استخدام یک مدیر مجزا در بخش فروش سایت و یا عقد قرارداد با یک تیم مدیریت سایت است. البته باید به این مورد توجه داشته باشید که شخص یا تیم مورد نظر برای مدیریت و پشتیبانی سایت فروشگاهی، باید در طراحی سایت و سئو و بهینه سازی دارای مهارت باشد تا در مواقع مختلف، بتواند خطاهای سایت و مشکلات سئو را پیگیری و رفع نماید و از ایجاد مشکلات جدی در آینده جلوگیری کند.
یک جایگاه را انتخاب کنید و یک طرح تجاری ایجاد کنید
بازار تجارت الکترونیک بسیار متنوع است. حتی غول های امروزی، مانند آمازون، به عنوان خرده فروشان خاص شروع به کار کردند.
برای شناسایی حوزه تمرکز خود از طریق موارد زیر تحقیقات پس زمینه ای را در زمینه تجارت الکترونیک انجام دهید:
تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید.
SWOT مخفف Strengths، Weaknesses، Opportunities و Threats است. این یک راه ساده و در عین حال مؤثر برای ارزیابی ایدههای مختلف در زمینه محصول و محصول است.
شکاف های صنعت را پیدا کنید.
با تحقیقات هدفمند، میتوانید خواستههای برآورده نشده مصرفکنندگان را حتی در دستههای محصولات محبوب کشف کنید.
برای یافتن شکافها در بازار هدف خود، به موارد زیر ضربه بزنید:
رسانه های اجتماعی: نگرانی ها، شکایات و درخواست های توصیه های مخاطب هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید.
** Google Trends: ** حجم جستجو را برای انواع مختلف محصول مقایسه و مقایسه کنید.
به پرفروشها در آمازون و eBay نگاه کنید: نظرات را بخوانید، آموزشها را بررسی کنید و ببینید خریداران چه چیزی را از دست دادهاند.
شخصیت های مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید.
بهترین ایده های راه حل تجارت الکترونیک در تقاطع نیازها، ترجیحات و علایق در بین مخاطبان هدف متولد می شوند.
مجموعهای از شخصیتهای خریدار ایدهآل ایجاد کنید، که با:
اطلاعات دموگرافیک: سن، موقعیت مکانی، شغل، درآمد
داده های روانشناختی: علایق، ارزش ها، باورها، مبارزات و آرزوها
مدل کسب و کار مناسب را انتخاب کنید.
به عنوان بخشی از تحقیقات مشتری خود، همچنین باید توجه داشته باشید که مخاطبان شما چگونه و کجا تمایل به خرید محصولات دارند و بهترین راه برای دستیابی به آنها چیست.
تجارت الکترونیک B2B: آیا می بینید که بیشتر به عمده فروشان، خرده فروشان و خریداران تجاری می فروشید؟
**تجارت الکترونیک B2C:**یا ترجیح می دهید محصولات خود را مستقیماً برای مصرف کنندگان بازاریابی کنید؟
**فروش در بازارهای آنلاین:**بازارهای محبوب مانند eBay، Amazon یا Etsy دسترسی داخلی به مخاطبان مختلف را فراهم می کنند.
**Dropshipping:**این مدل وظایف انجام سفارش را به شخص ثالث منتقل می کند، بنابراین شما هیچ موجودی را خودتان نگه ندارید.
**DTC:**مدل تجاری مستقیم به مصرف کننده واسطه را حذف می کند.
توضیح مفصل ما را در مورد انواع مختلف مدل های کسب و کار تجارت الکترونیک بررسی کنید.
پلتفرم تجارت الکترونیک خود را پیدا کنید
پلتفرمهای تجارت الکترونیک در انواع مختلفی با ویژگیها و پسوندهای بومی متفاوت وجود دارند.
ممکن است وسوسه انگیز باشد که با ارزان ترین سازنده وب سایت شروع کنید. با این حال، نقطه ضعف این است که ممکن است مجبور شوید بعداً سایت تجارت الکترونیک خود را مهاجرت کنید، که این یک پیچیدگی اضافی است. بلندمدت را در نظر بگیرید، حتی اگر در حال ساخت اولین تکرار خود هستید.
هنگام تجزیه و تحلیل گزینه های مختلف، بپرسید:
قصد فروش چند محصول را دارید؟
اولین قدم باید این باشد که بفهمید چه محصولاتی را قصد فروش دارید و چه تعداد. اگر قصد دارید یک کسبوکار کوچکتر را اداره کنید، میتوانید از یک پلتفرم کمهزینه و بدون ویژگیهای گسترده استفاده کنید.
با این حال، با افزایش مقیاس کسب و کار، پیچیدگی سایت شما در کنار آن افزایش می یابد. اگر کسب و کار شما بزرگ است یا به طور مداوم در حال رشد است، کنار گذاشتن منابع برای یک پلت فرم گران تر می تواند به نفع شما باشد.
به چه ویژگی هایی نیاز دارید؟
آیا این پلتفرم تمام حیاتی ترین ویژگی های اصلی تجارت الکترونیک را به صورت بومی ارائه می کند؟ به عنوان یک افزونه باید روی چه چیزی سرمایه گذاری کنید یا خودتان را توسعه دهید تا عملکرد بومی از دست رفته را پر کنید؟
در فهرست الزامات خود، رتبه بندی هر ویژگی در مقیاس ضرورت از 1 تا 10 و سپس ارزیابی چندین فروشگاه ساز و محاسبه امتیازات آنها مفید است.
کدام پلتفرم های تجارت الکترونیک در دسترس هستند؟
سازندگان وب سایت تجارت الکترونیک می توانند راه اندازی و مدیریت فروشگاه را ساده کنند. برای انتخاب بهینه، اهداف تجاری، مدل عملیاتی و عمودی و همچنین الزامات فنی فروشگاه خود را در نظر بگیرید.
گام بعدی ارزیابی برخی از محبوب ترین سازندگان فروشگاه آنلاین است، از جمله:
تجارت بزرگ.
Shopify
Adobe Magento.
ووکامرس.
Wix.
محصولات مناسب را انتخاب کنید
انتخاب محصولات مناسب برای فروش برای موفقیت نهایی فروشگاه آنلاین شما ضروری است.
در حالی که ممکن است یک قدم واضح به نظر برسد، اما اغلب چیزی جز این نیست. اغلب اوقات، کسبوکارهای آنلاین خود را در حال تزلزل میبینند، زیرا محصولاتی را انتخاب کردهاند که در بازارشان بیش از حد اشباع شده یا به سادگی بسیار در دسترس هستند.
مانند پیدا کردن جایگاه خود، هنگام انتخاب محصولات خود، مهم است که چیزی منحصر به فرد و در عرضه محدود در جای دیگر پیدا کنید. به یاد داشته باشید، شما در حال رقابت با شرکت هایی مانند eBay، Amazon و Etsy هستید. هر لبهای که در بازار پیدا کنید میتواند راه زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.
فروشگاه اینترنتی خود را طراحی کنید
طراحی وب سایت یک جنبه پیچیده اما حیاتی در راه اندازی فروشگاه آنلاین شما است. طراحی یا الگوی اشتباه استفاده شده می تواند مشتریان شما را بیگانه یا منحرف کند، فروش را کاهش دهد و رشد فروشگاه شما را محدود کند.
هنگام طراحی فروشگاه خود، سوالات زیر می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید سایت شما چگونه باید باشد:
چه سبکی متناسب با برند شماست؟
هنگام تعیین اینکه چه سبکی را برای فروشگاه آنلاین خود می خواهید، باید دو نکته را در نظر بگیرید:
سبک شما در مورد کسب و کار و برند شما چه می گوید؟
مشتریان باید بتوانند از یک نگاه تشخیص دهند که شما چه نوع کسب و کاری هستید و چه چیزی را می فروشید.
سبک وب سایت شما اغلب همه چیزهایی را که باید در مورد کسب و کار خود بدانید، از فونت گرفته تا انتخاب رنگ، بیان می کند. برای فروشگاههایی که محصولات لوکس میفروشند، هر چه درخشانتر باشد، بهتر است. اگر در حال فروش تجهیزات فضای باز هستید، این روشی نیست که احتمالاً موفق باشد.
بسیار مهم است که از تصویر کسب و کار و پایگاه مشتری خود آگاه باشید.
چگونه می خواهید مشتریان در وب سایت شما حرکت کنند؟
طبق گزارشی در سال 2021، میانگین زمان صرف شده در یک صفحه در تمام صنایع، 54 ثانیه بود و بیش از 50 درصد از کاربران تنها پس از بازدید از یک صفحه، آن را ترک میکنند.
با در نظر گرفتن این موضوع، طراحی فروشگاهی که برای مشتریان آسان باشد، ضروری است. اگر به طور متوسط تنها کمتر از یک دقیقه وقت دارید، پس هر زمان اضافی صرف شده برای سر و کار داشتن با یک سایت غیر شهودی می تواند تفاوت بین خروج مشتری و تصمیم گیری مشتری در مورد محصول باشد.
ساختن یک سیستم ناوبری روان که ساده و کاربرپسند باشد، یک راه عالی برای حفظ مشتریان و نگه داشتن آنها در سایت شما است.
چه ویژگی هایی می خواهید/نیاز دارید که فروشگاه شما داشته باشد؟
ویژگی ها بخش مهمی از فروشگاه آنلاین شما هستند و اغلب جزو اولین چیزهایی هستند که مشتریان می بینند. باید از خود بپرسید که چه چیزی در فروشگاه آنلاین شما ضروری است و چه چیزی به کسب و کار شما مرتبط است.
آیا یک صفحه درباره دارید؟ ویدیوهای محصولات شما؟ سبد خرید و فرآیند پرداخت شما چگونه است؟
هنگام طراحی فروشگاه آنلاین خود، تصمیمگیری در مورد ویژگیها، افزونهها و افزونههایی که دارید میتوانید بین یک سایت ساده و سایتی که مشتریان به سمت آن جذب میشوند تفاوت ایجاد کند.
فهرست کردن محصولات خود را شروع کنید
فهرست کردن محصولات و ساخت صفحات محصول در ایجاد یک فروشگاه آنلاین موثر و موفق بسیار مهم است.
هنگام فهرست کردن محصولات، موارد اصلی که باید به خاطر داشته باشید عبارتند از:
توضیحات محصول
توضیحات محصول متقاعد کننده به مشکل مشتری می پردازد، ویژگی های محصول را فهرست می کند و مزایای اصلی را برای فروش فوری برجسته می کند.
تصاویر محصول
در عکاسی محصول کوتاهی نکنید.
اگر توانایی مالی دارید یک عکاس حرفه ای برای عکاسی استخدام کنید.
اگر نه، یک تنظیمات عکاسی خانگی برای گرفتن عکس های جذاب تجارت الکترونیک ایجاد کنید.
عکس های 360 درجه را برای اقلام با ارزش بالاتر مانند مبلمان، تجهیزات یا انواع خاصی از لباس ها در نظر بگیرید. بر اساس مطالعه اخیر مجله اینترنتی خرده فروشان، اجرای عکاسی 360 درجه از محصول در سایت های تجارت الکترونیک نرخ تبدیل را تا حدود 13 درصد افزایش داد.
دسته بندی محصولات
طبقه بندی وب سایت به ایجاد و مدیریت روابط بین صفحات مختلف محصول کمک می کند. دسته بندی محصولات، به ویژه، برای نمایش کاتالوگ شما و قابل کشف شدن موجودی شما ضروری است.
گزینه های پرداخت را ایجاد کنید
قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، بسیار مهم است که مجموعه متنوعی از گزینه های پرداخت آنلاین را برای مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید. روش های پرداختی که در محل فروش (POS) در دسترس دارید، می تواند تعیین کند که پایگاه مشتری شما چقدر بزرگ است و شما را از دردسرهای آینده نجات دهد.
اکثر سازندگان وب سایت های تجارت الکترونیک روشی را برای اتصال شما به گزینه های پرداخت متعدد، از جمله پردازنده هایی مانند Paypal، Apple Pay، Stripe و کارت های اعتباری اصلی ارائه می دهند.
محبوب ترین روش های افزودن پرداخت به فروشگاه آنلاین شما عبارتند از:
بسته های درگاه پرداخت
پردازش پرداخت کارت اعتباری
درگاه های پرداخت و حساب های تجاری.
مطمئن شوید که هر گونه کارمزد تراکنش بالقوه ای که ممکن است رخ دهد را درک کنید.
استراتژی ها و سیاست های حمل و نقل را نهایی کنید
شما باید بفهمید که چگونه محصولات جدید به صاحبان می رسد. استراتژی حمل و نقل تجارت الکترونیکی بسیار مهم است زیرا 56٪ از مصرف کنندگان پس از یک تجربه تحویل بد از یک خرده فروش خرید نمی کنند.
علاوه بر این، یک سیاست حمل و نقل، انتظارات درستی را در بین مشتریان جدید ایجاد می کند. باید هزینه ها، شرایط و هرگونه محدودیت تحویل شما را گام به گام اعلام کند.
برای ایجاد یک سیاست حمل و نقل برای فروشگاه خود، این سؤالات را در نظر بگیرید:
آیا حمل و نقل را به صورت رایگان، با نرخ ثابت یا هزینه متغیر ارائه می دهید؟
آستانه واقعی "ارسال رایگان" را برای جذب خریداران بیشتر و تشویق میانگین ارزش سفارش بالاتر ایجاد کنید. در غیر این صورت، برای انواع مختلف تحویل - استاندارد، اولویت، 2 روزه و غیره، از ساختار "هزینه ثابت" طبقه بندی شده استفاده کنید.
با چه حامل(هایی) حمل می کنید؟
نرخها، زمانبندیها و محدودیتهای حمل و نقل از شرکتی به حامل دیگر متفاوت است،
شرکت ملی پست ایران
تیپاکس
الو پیک
اسنپ باکس
کارا پست
چاپار
مارال
رهیاب
باربری تهران
باربری بهار
باربری فجر
باربری گیل
همه گزینه های موجود را در نظر بگیرید و آنهایی را که بهترین نسبت قیمت به ارزش را ارائه می دهند اولویت بندی کنید. به عنوان مثال، ارائهدهنده ارزانتر ممکن است اقلام حجیم را قبول نکند یا در صورت آسیب دیدگی بیمه ارائه ندهد.
فروشگاه اینترنتی خود را منتشر و تبلیغ کنید
بدترین کابوس هر کارآفرینی دیدن صفر بازدیدکننده فعال در Google Analytics در روز راه اندازی است.
برای اطمینان از اینکه فروشگاه جدید شما مملو از بازدیدکنندگان مجازی است، باید:
چندین کانال بازاریابی تجارت الکترونیک را در اولویت قرار دهید.
یک استراتژی تبلیغاتی قبل از راه اندازی برای آنها ایجاد کنید.
برای جذب ترافیک به یک فروشگاه آنلاین جدید، اکثر بازارها به موارد زیر متکی هستند:
رسانه های اجتماعی
قبل از انتشار وب سایت خود، شروع به ساخت مخاطبان آنلاین خود کنید. پیش نمایش های سریع محصول، تیزرها و پیش نمایش های پشت صحنه را برای ایجاد انتظار به اشتراک بگذارید. سپس روز راه اندازی برنامه ریزی شده را اعلام کنید و با ارائه تخفیف/تبلیغات ویژه به همه دنبال کنندگان، تعامل بیشتری را هدایت کنید.
اگر در حال راهاندازی یک فروشگاه خاص هستید، میتوانید با شبکهسازی در انجمنها و انجمنهای آنلاین تخصصی تبلیغات رایگان بیشتری دریافت کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ
کسب و کارهای بدون مخاطب ممکن است بخواهند کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر قبل و بعد از راه اندازی را در اولویت قرار دهند. مزیت بزرگ اینفلوئنسر مارکتینگ این است که مزایای سه گانه دریافت می کنید:
فشار در آگاهی از نام تجاری / یادآوری.
درگیر شدن با محتوای ارگانیک خود در برنامه های مختلف رسانه های اجتماعی.
هدایت مستقیم و افزایش فروش.
مشارکت اینفلوئنسرها در مراحل اولیه می تواند به جذب آن چند فروش اولیه کمک کند و حضور آنلاین شما را در بین موتورهای جستجو افزایش دهد زیرا مصرف کنندگان علاقه مند شروع به تایپ نام تجاری / دامنه شما در جستجو می کنند.
تبلیغات پولی
کمپین های هدفمند فیس بوک، اینستاگرام و پینترست نیز می توانند کشف برند و محصول را در زمان واقعی تسهیل کنند. مانند سایر استراتژی های بازاریابی عملکردی، مزیت آن این است که شما فقط برای اقدام معنی دار پرداخت می کنید - کلیک ها، بازدیدها، پرس و جوها، فروش ها و غیره. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی ایمیلی از دیگر استراتژی های تبلیغاتی هستند، اگرچه هر دو به زمان و سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارند. در آوردن. با این حال، هر چه زودتر شروع کنید، سریعتر کشش مثبت را خواهید دید.
کلام نهایی
سفر هر کس به تجارت آنلاین تا حدودی متفاوت خواهد بود.
برخی برای تکمیل عملیات خرده فروشی، فروشگاه های آنلاین ایجاد می کنند. دیگران بهعنوان علاقهمند به این کار میپردازند و سپس از طریق سرمایهگذاری شخصی یا به دنبال جذب سرمایهگذاری خارجی هستند.
آنچه ثابت می ماند فرآیند راه اندازی اساسی است. شما باید یک پلتفرم تجارت الکترونیک "مناسب برای هدف" را انتخاب کنید، کاتالوگ محصولات خود را راه اندازی کنید، طراحی و سایر تنظیمات را تغییر دهید و سپس با بازاریابی تماس بگیرید.
با BigCommerce، این فرآیند هرگز آسان تر نبوده است. برند خود را تقویت کنید و خریداران را با پلتفرم پیشرو برای ایجاد فروشگاهها و سایتهای تجارت الکترونیک زیبا و بصری درگیر کنید.
سوالات متداول برای ایجاد فروشگاه آنلاین
هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟
هزینه های راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک به اندازه فروشگاه و انتخاب پلت فرم تجارت الکترونیک شما بستگی دارد. با پرتال می توانید یک فروشگاه سرگرمی با یک کاتالوگ محصولات کوچک با قیمت بسیار پایین در ماه راه اندازی کنید.
با این حال، راهحل پیچیدهتر با طراحی سفارشی، برنامههای افزودنی و روشهای پرداخت هزینه بیشتری برای راهاندازی خواهد داشت.
فروشگاه های اینترنتی چقدر سودآور هستند؟
سودآوری به شدت به سرمایه گذاری اولیه شما، حاشیه سود در ترکیب محصول و میزان هزینه ای که برای بازاریابی، تبلیغات، عملیات و حمل و نقل می کنید بستگی دارد.
چگونه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنم؟
شما باید با یک طرح تجاری شروع کنید، مطمئن شوید که محصولات مناسب را انتخاب کرده و تمام اردک های لجستیکی خود را پشت سر هم قرار دهید. سپس، پلتفرم تجارت الکترونیکی را انتخاب کنید که آنچه را که نیاز دارید تا آنجایی که نیازهای عملکردی نیاز دارید، بدون شکستن بانک ارائه دهد.
دیدگاه خود را بنویسید